בלוג, נטפליקס, קולנוע

קצה המחר – הלופ הנהדר של טום כרוז

בסוף השבוע האחרון צפיתי בסרט המדע הבדיוני קצה המחר (Edge of tomorrow). הסרט הופץ בשנת 2014, בוים על ידי דאג לימן ובכיכובם של טום כרוז ואמילי בלאנט. הסרט הוא עיבוד לנובלה היפנית – "All you need is kill". הוא הכניס כ-370.5 מיליון דולר והיה הצלחה אדירה. 

על העלילה בקטנה:
הסרט מתרחש בעתיד הלא רחוק כאשר גזע חייזרים עוין (מכונים "מימיקס") פולש לכדור הארץ, מצליח להשתלט על רוב יבשת אירופה ומנסה להשמיד את המין האנושי. הסוד של החייזרים הוא שתמיד הם חזו מראש את מהלכי הצבא המאוחד של האנושות, למעט בקרב בעיר ורדן שרק בו בני האדם הצליחו לנצח בקרב, ומשם, הצבא החל בתכנון לפלוש לחופי צרפת דרך תעלת למאנש. תכנון שכולל הנחתת כוחות צבא מאסיביים על חוף הים (כי זה עבד פעם אחת בהיסטוריה, אז למה לא לעשות את שוב). 

טום כרוז הוא ויליאם קייג', קצין אמריקני שאחראי על מערך יחסי הציבור של הצבא (מה שקרוי אצלנו פשוט ג'ובניק). קייג' מתבקש ע"י הגנרל של הצבא לסקר את נחיתת הכוחות על החוף, והוא מסרב מכיוון שחושש למות בקרב. הגנרל מורה לעצור אותו באשמת סירוב פקודה ושולח אותו למחנה הטירונות בנמל התעופה הית'רו, שם, קייג' מגלה שהוא הורד לדרגת טוראי ונחשב לעריק. למרות חוסר הניסיון שלו, הוא מצוות לכיתה כדי לצאת איתם לקרב כחייל לכל דבר. הפלישה נכשלת, המימיקים צפו אותה מראש והציבו מארב לכוחות הצבא. קייג' נהרג תוך דקות ספורות מתחילת הקרב אך הדם של אחד המימיקים מתערב בשלו, והוא מתעורר בבוקר של יום לפני הפלישה וחווה את אותם האירועים שוב. כעת, כשלקייג' יש את היכולת לאתחל את היום מחדש, הוא חי את אותו היום שוב ושוב בניסיון להציל את המין האנושי. 

ואם אתם מפחדים שספיילרתי לכם אז שתדעו שכל מה שכתבתי על העלילה מתרחש ב-20 דקות הראשונות של הסרט. העלילה ממשיכה בכיוונים די צפויים, אין פה איזה טוויסט מעניין, היא מתמקדת בלופ שבו קייג' תקוע. אבל הסרט מבויים טוב, ככה שהסיפור פשוט מהנה. גם טום כרוז שלרוב מוכר בתפקידים של בן אדם חזק, שלא מפחד וחסר מעצורים, מגלם בסרט דמות הפוכה. קייג' הוא קצין אמריקני שמצליח לשכנע אנשים רבים להתגייס לקרב, אך הוא עצמו פחדן שמעדיף להישאר מאחורי המצלמות באולפן. לאורך הסרט קייג' עובר תהליך שבו הוא מבין שגורל האנושות על כתפיו והוא מוצא את עצמו מוביל את אנשים בשדה הקרב אל עבר הסיכוי הקלוש לניצחון.

במהלך הסרט קייג' פוגש בריטה ווראטאסקי שמגולמת בידי אמילי בלאנט. ריטה היא הלוחמת המעוטרת ביותר של בני האדם, וללא ספק קשוחה ובעלת עבר מסתורי. קייג' וריטה עובדים ביחד על מנת לנצח במלחמה ועוברים מסע שלם שאמנם כל פעם שקייג' מת, הזיכרון של כולם נמחק חוץ מקייג', אך אנחנו כצופים מרגישים שיש משהו על זמני בין השניים. 

מעבר לזה מדובר בסרט מדע בדיוני עמוס באפקטים מדהימים, סצנות קרב שמבוימות מעולה ועלילה צפויה אבל זורמת. פשוט שעתיים של כיף טהור בצפייה בקרבות נגד חייזרים ובטום כרוז שמת שוב ושוב אבל מציל את העולם. שווה צפייה! 

ציון סופי ל"קצה המחר": 9/10 בסולם Cinema-man

שווה לדעת: 

  • בתחילת הסרט סיקור תקשורתי של מדינות העולם בהם בולט סיקור של ערוץ 2 בכיכובו של דני קושמרו. 
  • הפלישה של בני האדם לחופי צפון צרפת הייתה (כמו שכבר רמזתי) בהשראת הפלישה לנורמנדי במלחמת העולם השנייה. הסרט הופץ ביוני 2014, במלואות 70 שנה לקרב ההיסטורי ביוני 1944. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *